Veelgestelde vragen

Wat te doen bij zeer dringende oogproblemen?
Enkel wanneer u dringend een oogarts nodig heeft, kan u tijdens de week bellen op het nummer 03 303 20 26 (8u30 tot 17u). Hebt u dringend een oogarts nodig buiten deze uren, ’s avonds of tijdens het weekend? Bel dan naar de dienst spoedgevallen van het AZ Nikolaas (03 760 60 00). Ofwel wordt u dan verwezen naar de oogarts van wacht, ofwel kan u terecht op de dienst spoedgevallen.

Is er bancontact?
Ja.

Is er parking?
Er is een parking aanwezig. Als de parking vol is en u in de straat parkeert, dient u uw parkeerschijf te gebruiken.

Is de praktijk rolstoeltoegankelijk?
Ja.

Hebben we een chauffeur nodig? 
Enkel indien er pupilverwijdende oogdruppels gebruikt worden tijdens het onderzoek. De oogarts zal met u bespreken of dit nodig blijkt. Bij het gebruik van pupilverwijdende oogdruppels kan U wel met de fiets, te voet of met het openbaar vervoer komen.

Zijn de artsen geconventioneerd?
Zoals de meeste oogartsen zijn ook de oogartsen van onze praktijk niet geconventioneerd.

Wanneer zijn jullie telefonisch te bereiken?
Tijdens de week zijn wij dagelijks telefonisch bereikbaar voor afspraken van 8u30-12u en voor vragen ivm voorschriften en attesten van 12-13u.

Ik probeer te bellen maar krijg niemand aan de lijn?
We werken met een electronische telefooncentrale. In geval u in de wacht gezet wordt, adviseren we om niet onmiddellijk in te leggen en opnieuw te bellen, maar aan de lijn te blijven tot uw oproep beantwoord wordt.

Wat breng ik mee als ik op consultatie kom?
Uw ID-kaart of klever van de mutualiteit. Draagt u een bril of contactlenzen, neem deze dan ook altijd mee.

Opmerkingen:
  • U komt best alleen naar de consultatie. Indien iemand voor uw vervoer zorgt, blijft die best in de wagen wachten.
  • Bij kinderen of minder validen mag maximaal 1 extra persoon meekomen.
  • U kom op tijd: dit betekent niet te laat, maar ook niet veel te vroeg
  • Tijdens de corona-epidemie: een mondmasker is verplicht
  • Voor u plaatsneemt in de wachtzaal, u eerst aanmelden aan de onthaalbalie met uw ID-kaart of klever van de mutualiteit.
  • Via e-mail worden geen afspraken gemaakt.
  • De arts neemt geen telefonische oproepen aan. U kan wel een boodschap nalaten aan de balie.
  • Per mail of telefoon wordt geen advies verstrekt.